Czym jest Long Tail? Profesjonalne szerokie pozycjonowanie

Profesjonalne pozycjonowanie long tail to działanie skierowane na wyszukiwanie osób zainteresowanych oferowaną przez nas usługą poprzez używania długich i sprecyzowanych fraz. Wbrew pozorom użytkownicy wyszukiwarek nie stosując krótkich fraz, ale długie – sięgające czterech czy pięciu wyrażeń. Szerokie pozycjonowanie jest odpowiedzią na popyt dostarczony przez użytkowników wyszukiwarek. W dosłownym tłumaczeniu „long tail” oznacza „długi ogon”.

 

Pod tym pojęciem kryje się ukierunkowanie na pozycjonowanie stron na wielowyrazowych frazach kluczowych. Metodę tę stosuję się zarówno do całej strony, jak i do jej określonych elementów takich jak konkretna kategoria czy produkt. Powszechnie wiadomo, że użytkownicy wyszukując produkt wpisują jego konkretnych model, a nie kierują się ogólnikami. Korzyści z long taila mogą czerpać szczególnie sklepy internetowe z szerokim asortymentem. Oczywistym jest, że ktoś zainteresowany kupnem produktu przez internet nie będzie wyszukiwał frazy „Komputer Warszawa”, a zdecyduje się raczej na konkretną treść, np. „Lenovo G500 Intel i7 SSD”, dzięki czemu otrzyma wyniki spełniające jego podstawowe, wytyczone kryteria.

 

Author: potyro.pl