Mity na temat branży SEO

Mity na temat branży SEO

Mit #1 Optymalizowanie SEO pod lokalizację już nie działa

Niektórzy uważają, iż pozycjonowanie i optymalizacja w ujęciu lokalnym nie mają już większego znaczenia. To niestety bardzo silny mit popularyzowany często przez nieuczciwe agencje, które po prostu nie umieją skutecznie przełożyć swoich działań na ruch z lokalnej perspektywy. Oczywiście to też kwestia konkretnych przypadków. Niektóre działania warto prowadzić lokalnie biorąc pod uwagę wizytówki NAP czy pozycjonując się na frazy związane z lokalizacją a inne, o bardzo szerokim zasięgu już w mniejszym stopniu przekładają tego typu działania na efekty. Mimo wszystko to kwestia umiejętnego i kreatywnego wykorzystania szans pozycjonowania opartego na lokalizacji. Faktem jest, iż ponad 40% wyszukiwań jest oparta o poszukiwanie produktów i usług o lokalnym charakterze. Odpowiednio zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma jest w stanie wygenerować istotną część ruchu dla lokalnego biznesu usługowego a nawet niejednokrotnie stanowi decydujące źródło pozyskiwanych z ruchu internetowego klientów.

Mit #2 Obrazy i media na stronie nie wymagają optymalizacji bo istotniejsza jest jakość

Prawda: Najnowsza aktualizacja algorytmu jeszcze bardziej przykłada wagę do zoptymalizowania czasu ładowania stron www. Czasy, kiedy strona mogła bezkarnie ładować się w 8 sekund i dłużej już dawno odeszły w niepamięć. Wraz z rosnącym natężeniem ruchu internetowego i ogromnymi przesyłami nawet kilkaset kilobajtów oszczędzonych na objętości obrazków czyni ogromną różnicę w skali tygodnia, miesiąca, roku pracy strony internetowej. W skali całego internetu , kosztów utrzymania sieci, ograniczonej infrastruktury przesyłowej drobne różnice w małej skali robią ogromną różnicę i potrafią nawet wpływać na emisję CO2 z energii zasilającej serwerownie i komputery osobiste. Z perspektywy SEO istotna część ruchu to ruch z urządzeń mobilnych. Jeżeli zależy nam na dotarciu do klientów przeglądających sieć na swoich smartphone, to właśnie optymalizacja czasu ładowania strony i przede wszystkim jej wersji mobilnej ma już ogromne znaczenie.

Author: potyro.pl