Prowadzisz swoją firmę, wkładając w to całe serce, czas i zaangażowanie? Jednak mimo tego, generowane obroty nie są tak duże, jakich byś oczekiwał? Nie wiesz, co jeszcze można zrobić, aby firma pozyskiwała nowych klientów, którzy będą składać kolejne zamówienia? Niestety jest to częsty problem wielu przedsiębiorców, Nie tylko tych nowych, debiutujących na rynku, ale również i firm, które istnieją od kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu lat, które do tej pory nie musiały same pozyskiwać klientów, bo ci przychodzili sami. Dlaczego się to zmieniło?
Dlaczego dawniej nie trzeba było pozyskiwać klientów, a dziś trzeba?
Dawniej, kiedy konkurencja w wielu branżach była mała lub w ogóle jej nie było, pozyskiwanie klientów było określeniem zupełnie nieznanym. To klienci sami szukali sklepów, firm i wykonawców, robiąc wszystko, by móc skorzystać z ich usług. Niestety, z czasem zaczęło się to zmieniać. Na rynku zaczęły się pojawiać nowe firmy, oferujące podobne produkty lub usługi, ale nieco tańsze lub wyższej jakości. Zainteresowani nimi klienci zaczęli odchodzić od dotychczasowych kontrahentów, będąc ciekawymi nowości. Pozyskiwanie nowych klientów stało się dziś prawdziwą sztuką, a zarazem jednym z ważniejszych wyzwań dla każdej firmy, próbującej utrzymać się na dotychczasowym poziomie. I o ile w sieci opisano wiele metod jak przyciągnąć nowych klientów, to jednak tylko niektóre z nich są naprawdę skuteczne. Sposoby pozyskiwania klientów opisujemy poniżej.
Pozyskiwanie nowych klientów – 3 skuteczne pomysły
Wzbudź zainteresowanie potencjalnych klientów
Aby przyciągnąć do firmy nowe zamówienia, trzeba czymś zainteresować potencjalnych odbiorców i klientów. Może to być oryginalna forma reklamy, ciekawie przedstawiony produkt lub usługa, niska cena czy konkurs w mediach społecznościowych. Tak naprawdę, przedsiębiorcy mają dziś nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych klientów — zarówno statycznie, jak i dynamicznie.
Konkuruj jakością, a nie ceną
Bardzo częsty błąd popełniany przez firmy, które chcą pozyskiwać nowych klientów, to obniżanie ceny, zamiast podwyższanie jakości. W większości przypadków klienci są skłonni zapłacić więcej za produkt lub usługę, jeżeli uwierzą, że jest on/ona warta tej ceny. Jak można tego dokonać? Skupiając się nad doskonaleniem oferty, tworząc ciekawe opisy, zdjęcia itp.
Budowanie lojalności klientów
Pozyskać klienta można jednorazowo lub na stałe. Jeśli dołożysz wysiłki z twojej strony, możesz stworzyć między firmą i jej klientem trwałą więź, poczucie lojalności i bezpieczeństwa o jakość. Taka osoba w przyszłości chętniej wróci do sklepu lub firmy, w której otrzymała obsługę na najwyższym poziomie.
Najnowsze komentarze