Prestashop to jeden z najpopularniejszych, opensource’owych skryptów służących do zakładania i prowadzenia sklepów internetowych. Popularność tego rozwiązania wynika z faktu, że sklep posiada coraz więcej funkcji oraz bardzo przyjemne, intuicyjne zaplecze administracyjne. Pozycjonowanie sklepu Prestashop jest jednak nieco bardziej skomplikowane niż pozycjonowanie sklepów internetowych.
Optymalizacja sklepu Prestashop pod kątem wymogów SEO wymaga kilku konkretnych, prostych przeróbek. Do jednych z głównych zalet Prestashopu należy możliwość korzystania z metatagów dla każdego produktu, kategorii i strony osobno. Aby zoptymalizować stronę pod kątem SEO musimy podjąć się stworzenia metatagów dla każdego produktu, kategorii i strony, zająć się generowanymi przez skrypt adresami podstron, zdefiniowaniem znacznika keywords dla każdej strony, zablokowaniem duplikatów stron oraz powstrzymać powielanie opisów, zablokować strony znacznikiem Metatag Robots, opisać kategorie i podkategorie oraz stworzyć przyjazne linki. Jeżeli zastosujemy te porady to z pewnością nasz sklep zacznie od razu przyciągać większą ilość odwiedzających.
Najnowsze komentarze