Reklama na platformie TikTok – szansa dla kreatywnych marketerów

Reklama na TikToku – nowy trend w marketingu internetowym

W dobie postępującej cyfryzacji niezwykle istotnym elementem w promocji oferty każdej firmy staje się wykorzystanie mediów społecznościowych. Jedną z najnowszych platform, która robi w ostatnich miesiącach prawdziwą furorę na rynku, jest TikTok. Ta popularna aplikacja, początkowo kojarzona z krótkimi filmami znanymi z Musical.ly, to obecnie najczęściej pobierana na świecie aplikacja społecznościowa, na której powstajeą szereg ciekawych i innowacyjnych kampanii reklamowych.

Śródtytuł 1. O co chodzi w TikToku?

TikTok to aplikacja stworzona do nagrywania krótkich, kilku- a czasem kilkunastosekundowych filmów, na które, wstawiając hashtagi, może zareagować każdy użytkownik. Takie filmy często stają się viral’ami, a ich twórcy zostają celebrytami, co przyczynia się do popularności platformy. TikTok to miejsce, w którym każdy może stać się gwiazdą, wystarczy pomysł i umiejętności.

Śródtytuł 2. Marketing na TikToku – co warto wiedzieć?

Korzystając z popularności aplikacji, wiele firm zaczęło stawiać na reklamę na TikToku.

  • Reklamy na TikToku dostępne są w kilku wariantach: od reklam „in-feed” wyświetlanych w głównym feedzie użytkowników, przez reklamy „branded lenses” i „hashtag challenges” do reklam „top view” – tzw. reklam pełnoekranowych.
  • TikTok to platforma, na której działają przede wszystkim młodzi ludzie, więc reklamy powstające z myślą o tej grupie docelowej powinny być kreatywne, nietypowe i oryginalne.
  • Istotne jest również wykorzystanie właściwych hashtagów, dzięki którym treści osiągają większe zasięgi i mogą stać się viral’ami.

Śródtytuł 3. Dlaczego warto wykorzystywać reklamę na TikToku?

Reklama na TikToku jest formą taniej i skutecznej promocji dla firm, które chcą dotrzeć ze swoim przekazem do młodszego odbiorcy.

  • TikTok daje nieograniczone możliwości kreacji, co pozwala na stworzenie oryginalnych i wyróżniających się kampanii reklamowych.
  • Platforma pozwala na dokładne i precyzyjne targetowanie, dzięki czemu reklama dotrze tylko do wybranej grupy docelowej.
  • Dzięki reklamom „branded lenses” i „hashtag challenges” firma może stworzyć swoje własne filtry i wyzwania, co przyciąga uwagę użytkowników oraz zwiększa zasięg treści.

Śródtytuł 4. Przykłady udanych reklam na TikToku

Rynek reklamy na TikToku jest jeszcze stosunkowo nowy, ale już teraz pojawiają się liczne przykłady udanych kampanii reklamowych, które zyskały wiele poparcia użytkowników.

  • Marka Chipotle wykorzystała popularną piosenkę „Old Town Road” i stworzyła wyzwanie pod hasztagiem #ChipotleLidFlip, w którym użytkownicy nagrywali siebie podczas przewracania wieczka talerzyka. Wyzwanie stało się viral’em, a firma zyskała wiele na popularności.
  • Przedsiebiorstwo Universal Pictures wykorzystało TikToka do promocji swojego filmu „The House with a Clock in Its Walls”. Kampania reklamowa opierała się na utworzeniu nowej wersji popularnego utworu z lat 90-tych, „Do That Thing”, a dodatkowo opierała się na wyzwaniu pod hasztagiem #HouseWithAClockChallenge.

Śródtytuł 5. Podsumowanie – dlaczego warto postawić na reklamę na TikToku?

Reklama na TikToku staje się coraz bardziej popularnym i skutecznym narzędziem promocji, szczególnie w przypadku firm, które chcą dotrzeć do młodszej grupy docelowej. Platforma daje wiele możliwości kreacji, a wprowadzane przez nią nowości (takie jak np. reklamy „top view”) z pewnością przyciągną uwagę marketerów w przyszłości.

Author: potyro.pl